Με το "σεις" και με το "σας"




Δραστηριότητα - κουίζ με συλλαβές
Picture
(Κλικ για on-line άνοιγμα της δραστηριότητας)

 


     Η Σερενάτα για το Κανταδοχώρι

Picture




Κατανόηση κειμέμενου λύνοντας το κούιζ - Πατήστε πάνω στην εικόνα.
Πηγή: https://www.funnelbrain.com

Picture

- See more at: https://emathisi.weebly.com/2muepsilon-tauomicron-laquosigmaepsiloniotasigmafraquo-kappaalphaiota-muepsilon-tauomicron-laquosigmaalphasigmafraquo.





   Με αφορμή ένα μικρό απόσπασμα απ' το ποίημα του Γιάννη Ρίτσου "Πρωινό άστρο",τα παιδιά ας ακούσουν την όμορφη μουσική που έγραψε ο Μίκης Θεοδωράκης για το ποίημα αυτό, το οποίο ενέταξε στον δίσκο "ΛΙΑΝΟΤΡΑΓΟΥΔΑ, τραγούδια της γλυκιάς πατρίδας".

....Έπειτα τράβηξα τις κουρτίνες και ετοίμασα ατμόσφαιρες για να ακούσουμε όλοι μαζί δύο λεπτά από την σονάτα του σεληνόφωτος, το έργο που καθιέρωσε τον ποιητή και τον έκανε γνωστό ευρέως. Τα παιδιά έκλεισαν τα μάτια, ακούμπησαν στα θρανία σαν να κοιμούνται και τους είπα πως ήταν αρκετό απλώς να ακούσουν. Τίποτα άλλο, τόσο απλά. Το μόνο που επεσήμανα ήταν ότι το κεντρικό πρόσωπο του ποιήματος είναι μια γυναίκα ντυμένη στα μαύρα που μιλάει σ' ένα νέο παλληκάρι.
Είναι σπουδαίο να ακούγεται η ποίηση στην αίθουσα, ακόμη κι αν μαθητές τέτοιας ηλικίας δεν καταλαβαίνουν πολλά. Προσλαμβάνει ο μέσα κόσμος πράγματα ακατάλυπτα. Ούτε εμείς πολλές φορές τα συνειδητοποιούμε.

ΑΠΟ: https://tera-amou.pblogs.gr/2012/10/giannhs-ritsos-sthn-b-dhmotikoy.html


Από το Ανθολόγιο

Ολοκληρώνοντας τη δεύτερη ενότητα της Γλώσσας διασκεδάσαμε πολύ με το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου που συμπεριλαμβάνεται στο ανθολόγιό μας... Μιλά για έναν παπαγάλο που καυχιέται ότι είναι παντογνώστης και σοφός, αλλά ουσιαστικά γνωρίζει μόνο μία λεξούλα, τη λέξη "καλησπέρα". Έτσι γράψαμε το ποίημα στον πίνακα αφήνοντας κενά για να τα συμπληρώσουν με λεξούλες που είχαμε συναντήσει μέσα στο κείμενο. Στη συνέχεια και αφού συμπληρώσαμε τις λεξούλες που έλειπαν, τα δευτεράκια μου απάντησαν σε ερωτήσεις κατανόησης και νοηματικής απόδοσης του ποιήματος, υπογραμμίζοντας φράσεις που έδιναν κάθε φορά την απάντηση. Ασχοληθήκαμε και με γραμματικά στοιχεία του κειμένου, όπως το να κλίνουμε προφορικά ρηματάκια ή να βρίσκουμε το α΄ενικό πρόσωπο.Να και το ποιηματάκι μελοποιημένο με τον Μιλτιάδη Πασχαλίδη!


22.jpg





Επαφή

Τα Δευτεράκια του 9ου Κιλκίς


Ενότητα 2:

icon Αλλαγή τόνου

 


 

 

 

 

 

 


Επανάληψη στην 2η Ενότητα:
"Με το σεις και με το σας"

 

Picture
(κλικ για άνοιγμα, κατέβασμα ή εκτύπωση)

 


Γιάννης Ρίτσος
Στοιχεία Βιογραφίας

Picture
 
Πατήστε πάνω στην εικόνα
Πηγή: https://ritsos.ekebi.gr

- See more at: https://emathisi.weebly.com/2muepsilon-tauomicron-laquosigmaepsiloniotasigmafraquo-kappaalphaiota-muepsilon-tauomicron-laquosigmaalphasigmafraquo.html#sthash.eS8sIUmG.dpuf


Εξάσκηση στα γλωσσικά & γραμματικά φαινόμενα
Πατήστε στους παρακάτω συνδέσμους για να εξασκηθείτε

Λέξεις για να παίξεις - Ζουζουνίσματα: https://www.slideboom.com/presentations/838013 

Παίζω με λέξεις και τόνους - 
Πολύχρωμη τάξη: https://blogs.sch.gr/persidou

Δραστηριότητα - κουίζ με συλλαβές: https://92aef53faeb2edcba4d520c7f0467a0c30d65633.googledrive.com/host/0B4QQBiei2scJTC1McFJxUTJIa28/index.html

Συλλαβισμός - Το χαλασμένο τηλέφωνο: https://www.jele.gr/activity/b/language/glossaB008.swf

Συλλαβισμός - Η τρικυμία: https://www.jele.gr/activity/b/language/glossaB019.swf

Συλλαβισμός - Ο αντίλαλος: https://www.jele.gr/activity/b/language/glossaB016.swf

Συλλαβισμός - Οι επιγραφές: https://www.jele.gr/activity/b/language/glossaB018.swf
Picture
 

- See more at: https://emathisi.weebly.com/2muepsilon-tauomicron-laquosigmaepsiloniotasigmafraquo-kappaalphaiota-muepsilon-tauomicron-laquosigmaalphasigmafraquo.html#sthash.eS8sIUmG.dpuf


Ο παπαγάλος Ζαχαρίας Παπαντωνίου
Εκτύπωση
Σαν έμαθε τη λέξη καλησπέρα
ο παπαγάλος, είπε ξαφνικά:
«Είμαι σοφός, γνωρίζω ελληνικά.
Τι κάθομαι δω πέρα;»

Την πράσινη ζακέτα του φορεί
και στο συνέδριο των πουλιών πηγαίνει,
για να τους πει μια γνώμη φωτισμένη.
Παίρνει μια στάση λίγο σοβαρή,
ξεροβήχει, κοιτάζει λίγο πέρα,
και τους λέει: «καλησπέρα».

Ο λόγος του θαυμάστηκε πολύ.
Τι διαβασμένος, λένε, ο παπαγάλος!
Θα ’ναι σοφός αυτός πολύ μεγάλος,
αφού μπορεί και ανθρώπινα μιλεί.
Απ’ τις Ινδίες φερμένος, ποιος το ξέρει
πόσα βιβλία μαζί του να ’χει φέρει,
με τι σοφούς εμίλησε, και πόσα
να ξέρει στων γραμματικών τη γλώσσα!
«Κυρ παπαγάλε, θα ’χομε την τύχη
ν’ ακούσωμε τις λες και πάρα πέρα;»

Ο παπαγάλος βήχει, ξεροβήχει…
μα τι να πει; Ξανάπε: «καλησπέρα».

 

(από το βιβλίο: Zαχαρίας Λ. Παπαντωνίου, Xελιδόνια, Bιβλιοθήκη Eκπαιδευτικού Oμίλου, 1920)

 


Αποτέλεσμα εικόνας για στον κοσμο των κομικς β δημοτικου


Αποτέλεσμα εικόνας για στον κοσμο των κομικς β δημοτικου